RPA felhasználási területei

 

Az RPA egy iparág független technológia, amely akár back-office, akár front office folyamatokra optimalizálható. Segítségével - szinte felhasználási területtől függetlenül - bármilyen standardizálható és ismétlődő adminisztrációs feladat automatizálható.


Hol használható?

  • Bankszektor: automatizálható a hiteligény feldolgozás, bankkártya letiltás, inkasszó kezelés, valamint támogatja az ügyfélszámla-kezelést, jelentések elkészítését, pénzügyi követelések feldolgozását.
  • Biztosítás: RPA-val támogatható a jelentés automatizálás, kárfeldolgozás és -kezelés, követelések rangsorolása és hozzárendelése.
  • Egészségügyi szolgáltatók: betegfelvételhez és követéshez kapcsolódó adminisztratív folyamatok automatizálása, űrlapok és adatok feldolgozása és tárolása, készletkezelés, digitális számla előállítása, biztosítási adatok kezelése.
  • Gyártás és kereskedelem: vállalati számlázási jelentések elkészítése, értékesítési adatok figyelése, árak összehasonlítása, logisztikai adatok automatizálása.
  • Közüzemi vállalatok: adatelemzés révén a back office tevékenységek optimalizálása, pénzügyi és számviteli, ügyintézői folyamatok automatizálása (pl. mérők vagy mellékmérők átírása, törlése)


Mire használható?

RPA segítségével optimalizálható munkafolyamatok:

  • Könyvelési terület standard folyamatai,
  • Lejáró szerződések automatikus detektálása és értesítések kiküldése,
  • Beérkező számlák adatainak feldolgozása, akár papír alapú számlák esetén is,
  • Ügyfélkapcsolati folyamatok (pl.: nyomtatvány kitöltés és feldolgozás, tömeges értesítések kiküldése, számlainformációk bővítése),
  • Adattovábbítás/adatszolgáltatás felettes szerveknek,
  • Készletkezelés,
  • HR toborzás,
  • Munkavállalói profilok szűrése kompetencia mátrix alapján,
  • Sajtófigyelés,
  • Értékesítés támogató adatok gyűjtése,
  • Hírlevelek, tájékoztatók kiküldése
  • Help desk/Service desk folyamatok,
  • Ügyfélszolgálati chatbox alkalmazás.

 

Mi az RPA?
RPA előnyei
RPA szolgáltatásaink