
Az RPA egy iparág független technológia, amely akár back-office, akár front office folyamatokra optimalizálható. Segítségével - szinte felhasználási területtől függetlenül - bármilyen standardizálható és ismétlődő adminisztrációs feladat automatizálható.
Hol használható?
- Bankszektor: automatizálható a hiteligény feldolgozás, bankkártya letiltás, inkasszó kezelés, valamint támogatja az ügyfélszámla-kezelést, jelentések elkészítését, pénzügyi követelések feldolgozását.
- Biztosítás: RPA-val támogatható a jelentés automatizálás, kárfeldolgozás és -kezelés, követelések rangsorolása és hozzárendelése.
- Egészségügyi szolgáltatók: betegfelvételhez és követéshez kapcsolódó adminisztratív folyamatok automatizálása, űrlapok és adatok feldolgozása és tárolása, készletkezelés, digitális számla előállítása, biztosítási adatok kezelése.
- Gyártás és kereskedelem: vállalati számlázási jelentések elkészítése, értékesítési adatok figyelése, árak összehasonlítása, logisztikai adatok automatizálása.
- Közüzemi vállalatok: adatelemzés révén a back office tevékenységek optimalizálása, pénzügyi és számviteli, ügyintézői folyamatok automatizálása (pl. mérők vagy mellékmérők átírása, törlése)
Mire használható?
RPA segítségével optimalizálható munkafolyamatok:
- Könyvelési terület standard folyamatai,
- Lejáró szerződések automatikus detektálása és értesítések kiküldése,
- Beérkező számlák adatainak feldolgozása, akár papír alapú számlák esetén is,
- Ügyfélkapcsolati folyamatok (pl.: nyomtatvány kitöltés és feldolgozás, tömeges értesítések kiküldése, számlainformációk bővítése),
- Adattovábbítás/adatszolgáltatás felettes szerveknek,
- Készletkezelés,
- HR toborzás,
- Munkavállalói profilok szűrése kompetencia mátrix alapján,
- Sajtófigyelés,
- Értékesítés támogató adatok gyűjtése,
- Hírlevelek, tájékoztatók kiküldése
- Help desk/Service desk folyamatok,
- Ügyfélszolgálati chatbox alkalmazás.
Mi az RPA?
RPA előnyei
RPA szolgáltatásaink