A vállalkozások világszerte olyan megoldásokat keresnek az üzleti folyamatok korszerűsítésére és automatizálására, amellyel időt takarítanak meg, javítják a hatékonyságot és növelhetik a profitjukat. A robotizált folyamatautomatizálási (Robotic Process Automation - RPA) megoldások tökéletesen kiszolgálják ezt a célt.
Az alábbiakban röviden bemutatjuk az IBM által forgalmazott keretrendszerre épülő WDG elnevezésű robotizált folyamatautomatizálás megoldások előnyeit, felhasználási területeit és hozzá kapcsolódó szolgáltatásainkat.
Az RPA technológia virtuális munkaerőt, azaz szoftverrobotokat használ az emberek helyett a rendszeresen ismétlődő, nagy mennyiségű adatot kezelő, egyszerű üzleti folyamatok végrehajtására. A robotizált folyamatok előnye, hogy a beállított rendszer akár emberi beavatkozás nélkül is elvégzi a feladatot és a nap 24 órájában, megszakítás nélkül rendelkezésre áll. Használatával lépésről-lépésre lemásolhatjuk az ember által elvégzendő rutinfeladatokat, méghozzá gyorsan, hibamentesen, költséghatékonyan.
Adatgyűjtés során, az adattárház projektek vagy kontrolling rendszerek kialakítása kapcsán sokszor találkozunk azzal a problémával is, hogy nem állnak rendelkezésre a megfelelő adatok. Ennek a hiánynak a betöltésére jelenthet megoldást az általunk javasolt RPA technológia, amely segítséget nyújt a vállalati adatvagyon növelésére.
További előny, hogy az RPA megoldások használatával úgy javítható az üzleti folyamatok hatásfoka és eredményessége, hogy a meglévő IT infrastruktúrát nem szükséges alapjaiban átalakítani.
RPA felhasználási területei
Napjainkban az RPA egyre szélesebb körben elterjedt már a különféle iparágakban, például az egészségügyben, gyártásban, kiskereskedelemben, közlekedésben, közműszolgáltatásban, valamint a banki és biztosítási szektorban. A vállalatokon belül szinte minden szervezeti egységnél találhatók automatizálható folyamatok, ilyen terület lehet az adminisztráció, a pénzügy és HR, az ügyfélszolgálat, a gyártás és logisztika, valamint a K+F és informatikai területek.
Mindent összevetve elmondható, hogy az RPA leghatékonyabban olyan adminisztrációval rendelkező üzleti területen használható, ahol nagy mennyiségű strukturált - vagy akár strukturálatlan - adatot, ismétlődő, egyértelműen meghatározott lépésekből álló folyamat mentén dolgoznak fel.
Segítségével bármilyen standardizálható adminisztrációs feladat automatizálható, legyen szó akár adatgyűjtésről és rögzítésről, nyomtatvány kitöltésről, jóváhagyási vagy ügyintézési feladatról, rendszeres statisztikák, kimutatások készítéséről.